Welkom op mijn nieuwe web-log waar ik af en toe iets schrijf over de dagelijkse dingen.
Hobby's, vakanties enz. Het web-log heeft een Indiaas tintje.
Dat komt omdat wij vele jaren in de wintermaanden in Goa(India) verblijven.
We begonnen met twee weken, vervolgens drie,
twee maanden en langzamerhand werden
het vijf maanden.
Herman ging vorig jaar eerst en ik zou 2,5 maand later
daar ook naartoe gaan om met de feestdagen 2013
weer samen te zijn.
Helaas is het allemaal anders gegaan.
Na 2,5 week in Goa is Herman
daar overleden.
Ik heb de draad weer opgepakt,
schrijf af en toe iets op dit weblog,
maar toch veel minder dan voorheen.



vrijdag 23 november 2012

Stukkie Westfries

Bij het zoeken naar oude foto's kwam ik dit gedichtje tegen.
Het stond ooit ingelijst bij mijn ouders.




 M’n vader is een bouwer,
z’n land loit boi de dijk.
Ik zien ‘m veer skrape
as ik ut veld in koik.

M’n vader heb een skuitje,
dat bringt ‘m nei de bouw.
Hoi moet den alles kloete,
dat is een hille sjouw.

In ’t veld deer staat een boetje,
hil op ’t achterstik,
’t skot dat is van planke,
’t dak dat is van blik.

Deer zien je haast gien mense,
deer is gien naaste buur.
M’n vader is alliendig
allien met de natuur.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

je mag het mij later wel een keer voorlezen.

Ineke zei

Komt goed, onder het genot van.......

Anoniem zei

Nou lees het mij eerts maar voor doen we het genot na die tijd lijkt mij ietse beter.

Ineke zei

Is goed, waar en wanneer spreken we af?

Een reactie posten