Welkom op mijn nieuwe web-log waar ik af en toe iets schrijf over de dagelijkse dingen.
Hobby's, vakanties enz. Het web-log heeft een Indiaas tintje.
Dat komt omdat wij vele jaren in de wintermaanden in Goa(India) verblijven.
We begonnen met twee weken, vervolgens drie,
twee maanden en langzamerhand werden
het vijf maanden.
Herman ging vorig jaar eerst en ik zou 2,5 maand later
daar ook naartoe gaan om met de feestdagen 2013
weer samen te zijn.
Helaas is het allemaal anders gegaan.
Na 2,5 week in Goa is Herman
daar overleden.
Ik heb de draad weer opgepakt,
schrijf af en toe iets op dit weblog,
maar toch veel minder dan voorheen.



zondag 2 december 2012

Afluister Piet

Sinterklaas is de zaak aan het afluisteren volgens mij. Of hij stuurt de afluister Piet op pad.
Hij luistert de telefoon af of zit af en toe stiekem hier voor de deur te luisteren waar wij over praten.
Maar wat voorzichtiger zijn.
Hoezo dan? Nou zo:
Raymond, Anita en Lieke kwamen hier gisteren, want we zouden met elkaar uit eten.
Sint heeft Lieke van de week een kaart gestuurd en daarin schreef hij dat Lieke hier, voor we uit eten gingen, haar schoen mocht zetten op een tafeltje bij het raam. Dan heel hard zingen en wie weet zou er dan een cadeautje in zitten als we weer terug kwamen.
We hebben zalig gegeten bij Nogal Wiedus. Het restaurant staat in Huisduinen vlakbij de zee. Daar zie je in het donker niets van, maar wel de lichtjes van de boten die voorbij komen.
De vuurtoren in de verte en vandaag heel veel wind en regen. Maar binnen was het heerlijk en het eten was zalig.
En toen weer naar huis, hoe spannend. Sinterklaas had wel 5 kadootjes neergelegdI Allemaal knutsel spulletjes en de overbekende chocolade letter L.
Blij, moe en voldaan ging ze weer naar huis. Twee, door mij op de breiring, gebreide mutsen en sjaals mee en ik een opdracht om nog zo'n spencer te breien zoals ze hier op de foto aan heeft, maar dan in paars.
Dat krijg ik niet meer voor elkaar (denk ik) voor we naar India gaan, maar ik ga daar verder en stuur het gewoon op. Straks eerst nog even naar de stad om een paar bollen garen te kopen en dan aan de slag.
De winkels zijn open en misschien kom ik Sinterklaas nog wel tegen met zijn Pieten.

De reis naar India komt dichterbij. De visums zijn binnen, internationaal rijbewijs, medicijnen voor drie maanden, medicijn paspoort, alles ligt klaar. Een lijstje met naam, verblijf adres en tel. nummer voor bij het internationaal rijbewijs. Weten ze tenminste wie je bent en wat ze met je moeten als je.....niet aan denken, maar het kan gebeuren. Een lijstje met belangrijke nummers van pas nummers, telefoonnummers in geval van verlies van een pasje. Telefoonnummer en polisnummers van zorgverzekeraar, reisverzekering, nummer van paspoort en visum enz. enz. Alles lekker bij elkaar. Ook de vlucht nummers.
Hoef je in geval van.......nooit te zoeken naar allerlei losse velletjes. Het is me een keer overkomen dat ik snel naar huis moest en dat ene velletje met alle belangrijke nummers gaf een stuk rust.
Ik kon alles zo opnoemen waar men naar vroeg.
Zo was de terug vlucht binnen 15 minuten geregeld.
Maar laten we hopen dat het niet meer gebeurd

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat leuk dat jullie t zo heerlijk hebben gehad! Nu begint het aftellen wel op te schieten he? Diaan heeft de 18e vrij kunnen regelen, dus wij kunnen ook nog een gezellige dag saampjes meemaken in de decembermaand!
Hele dikke knuffel van jullie meiden,
xxx

Ineke zei

Ja, heel fijn was het. Leuk dat Diaan de 18e vrij heeft, maar we vertrekken die dag al vroeg. Maar de dag er voor zijn we bij jullie en kunnenndan 's avonds nog lekker tutten met elkaar. Van slapen komt toch weinig terecht denk ik.

Een reactie posten