Welkom op mijn nieuwe web-log waar ik af en toe iets schrijf over de dagelijkse dingen.
Hobby's, vakanties enz. Het web-log heeft een Indiaas tintje.
Dat komt omdat wij vele jaren in de wintermaanden in Goa(India) verblijven.
We begonnen met twee weken, vervolgens drie,
twee maanden en langzamerhand werden
het vijf maanden.
Herman ging vorig jaar eerst en ik zou 2,5 maand later
daar ook naartoe gaan om met de feestdagen 2013
weer samen te zijn.
Helaas is het allemaal anders gegaan.
Na 2,5 week in Goa is Herman
daar overleden.
Ik heb de draad weer opgepakt,
schrijf af en toe iets op dit weblog,
maar toch veel minder dan voorheen.



donderdag 9 augustus 2012

Westfriese markt

Vanmorgen vroeg heb ik Lieke gehaald. Eerst even bij ons thuis spelen en daarna heeft opa ons naar het station gebracht. Retourtje Schagen.
Met de trein is op zich al een feest voor Lieke,
maar voor oma ook.
Op de markt was het al erg druk want de optocht kwam langs. We hebben er heel veel van gezien. Prachtig altijd weer die klederdrachten. Heel veel kinderen en ook baby's in ouderwetse jurkjes, pakjes en mutsjes in een antieke kinderwagen.
Veel rijtuigen enz.
Hierna zijn we naar het plein bij de kerk gegaan. Daar stond een draai molen en ja, er in natuurlijk.
Voor de kerk waren kinderen in klederdracht aan het dansen. Leuk om dat ook even te zien en te horen. Later kwamen ze in het winkelcentrum en konden we het nog een keer van heel dichtbij bekijken. De liedjes die gezongen werden waren voor mij allemaal bekend. Genoten heb ik van de man die in het Westfries alles aan elkaar praatte. Echt Westfries was het niet want dat is voor niemand te verstaan en er zijn zo veel toeristen dat kun je dan niet maken natuurlijk.
Het was zeg maar Nederlands met een Westfries accent.
Ik was weer even helemaal "thuis".
Hierna zijn we even gaan uitblazen in het Makado centrum met een flesje appelsap, koffie en een plakje cake.
Lieke en pop genoten zichtbaar.
Een klein rondje winkelcentrum en toen nog even
bij de kinderen gekeken.
En hop weer naar buiten om naar de clowns te gaan waar
je geschminkt kon worden.
Daar houdt Lieke wel van.
Op weg naar de trein nog even een ijsje toe
en daarna moe en voldaan in de trein.
Thuis wat gespeeld, daarna kwam Raymond
en hebben we met elkaar gegeten.
Zijn favoriete balletjes macaroni en Lieke, op verzoek, pannenkoeken en een ijsje toe.
We hebben een heerlijke dag gehad.

2 opmerkingen:

anita zei

Zo te zien en te lezen hebben jullie het leuk gehad! Ze sliep direct in de auto vertelde Ray. Hij heeft haar al slapend in bed gelegd en de schmink er af gehaald. Ik heb haar nog wel ff gezien,maar zij mij niet ;). Ik hoor haar verhalen morgen wel
Anita

Anoniem zei

He moeders,
leuk hoor, om alles weer te kunnen lezen van je avonturen met Lieke. Zo te zien heeft ze het erg naar dr zin gehad met je. Ze glunderd eroverheen!
Dikke kuZ,
Jet en Diaan

Een reactie posten