Welkom op mijn nieuwe web-log waar ik af en toe iets schrijf over de dagelijkse dingen.
Hobby's, vakanties enz. Het web-log heeft een Indiaas tintje.
Dat komt omdat wij vele jaren in de wintermaanden in Goa(India) verblijven.
We begonnen met twee weken, vervolgens drie,
twee maanden en langzamerhand werden
het vijf maanden.
Herman ging vorig jaar eerst en ik zou 2,5 maand later
daar ook naartoe gaan om met de feestdagen 2013
weer samen te zijn.
Helaas is het allemaal anders gegaan.
Na 2,5 week in Goa is Herman
daar overleden.
Ik heb de draad weer opgepakt,
schrijf af en toe iets op dit weblog,
maar toch veel minder dan voorheen.



vrijdag 17 augustus 2012

Bad Soden en zo

We zijn weer terug van 6 dagen Duitsland. In Bad Soden Salmünster hadden we een leuk appartement gehuurd. Direct om de hoek was het Therma Bad, dus genieten!
Iedere morgen om 8 uur werden de verse broodjes bezorgd.
Bad Soden is een kuuroord, er staan veel klinieken/hotels voor mensen die herstellende zijn van ziektes, operaties etc. en veel bejaarden huizen. Het 65+ gehalte is er behoorlijk hoog. We voelden ons erg piep met onze 63 jaar....
Er waren dat weekend ook dorpsfeesten, dus zijn we daar met
z´n vieren een avond geweest, eten, drinken en vrolijk wezen. Herman kreeg van Conny een kadootje om gehangen.

Wie van wie droomt,
zijn we nog niet uit
Zaterdag zijn we naar Frankfurt gereden en hebben daar "boodschappen" gedaan.
Zondag heerlijk naar het Therma Bad. Eerst in de Dode Zee zout grotten geweest. Daar lig je relaxed op een zalige stoel, deken er overheen, zachte muziek op de achtergrond, heerlijk. Het moet goed zijn voor de luchtwegen en ook om even gewoon te ontstressen.
Hierna de baden in, 31 graden, 33 graden en het bubbelde aan alle kanten. Heerlijk. Complete massages. Vervolgens het buitenbad in, dat was eerst even brrrrr, maar dat wende snel.
In het restaurant van het zwembad wat gegeten en weer terug in het warme water.
Maandag een dagje rijden met Peter. Hij bracht ons naar een gebied waar je kan para sailen, met een klein vliegtuigje een rondvlucht kan maken en ook kunt (mee)zweef vliegen. Ik zag dat en voor ik er erg in had zei ik: "Dat wil ik ook!" Mientje flapuit natuurlijk weer. Zo gezegd, zo gedaan. Ik werd in een reddingsvest gesnoerd. Daarna moest ik in het vliegtuigje stappen. Eerst rechterbeen er in. Bam!! dat was dieper dan ik verwachtte en voor ik er erg in had kwam de rest van mijn lijf (en dat is behoorlijk veel) er met een on elegante klap achteraan. Dat had niets meer met stappen te maken. Moeders zat. En dat was even au aan mijn arm. Maar ja, je bent jong en je wilt wat hè?
Piloot Adam en ikke achterin.
Een heel leuke ervaring, dit is echt vliegen. Prachtig uitzicht rondom, echt een belevenis.
Ach ja en dinsdag maar weer naar Frankfurt om de rest van de "boodschappen" te halen. en 's avonds uit eten met Conny en Peter.
Tussendoor regelmatig op een terrasje gezeten en allerlei drankjes uitgeprobeerd. Als ik iets voorbij zag gaan naar iemand, dan vroeg ik wat dat was en bestelde het als het me lekker leek. En het was allemaal lekker. De weegschaal vertelde vanmorgen dat het me 2 kilo opgeleverd heeft. Een prima investering dus deze dagen. Nu maar weer even een tandje terug want er moest eigenlijk iets af, dus moet er nu nog méér af.
Woensdag weer poedelen in het Therma Bad en donderdag weer naar huis.
's Middags meteen over tot de orde van de dag want de  "boodschappen"  moesten opgeruimd, de was gewassen en gestreken, is overigens een klusje voor Herman. Dat doet hij graag en goed, niets meer aan veranderen. Ideaal!!
Net bij de kringloop winkel een fiets gekocht, nou ja, fiets zeg maar trappers. Die zet je voor je stoel en al internettend of tv kijkend lekker trappen. Is meteen goed tegen de jubel benen.
Voor zover weer even een verslag van deze Nomaden.
Mooi uitzicht in het vliegtuig.
Stukje vleugel er op als bewijs dat ik er echt in zat!
Mooi plekkie aan m´n onderarm.
Meer bewijzen heb ik niet van mijn vlieg avontuur.
De rest staat op mijn interne harde schijf.


1 opmerking:

Anoniem zei

Dat was zekker genieten jullie daar in Duitsland
als ik het zo kan lezen moet het wel super geweest zijn .Op deze manier ben je de blauwe plekken zo weer vergeten.
Op naar de volgende vakantie.
We blijven jullie volgen.

Een reactie posten