Welkom op mijn nieuwe web-log waar ik af en toe iets schrijf over de dagelijkse dingen.
Hobby's, vakanties enz. Het web-log heeft een Indiaas tintje.
Dat komt omdat wij vele jaren in de wintermaanden in Goa(India) verblijven.
We begonnen met twee weken, vervolgens drie,
twee maanden en langzamerhand werden
het vijf maanden.
Herman ging vorig jaar eerst en ik zou 2,5 maand later
daar ook naartoe gaan om met de feestdagen 2013
weer samen te zijn.
Helaas is het allemaal anders gegaan.
Na 2,5 week in Goa is Herman
daar overleden.
Ik heb de draad weer opgepakt,
schrijf af en toe iets op dit weblog,
maar toch veel minder dan voorheen.



dinsdag 19 februari 2013

Even bijpraten

Na de trip naar Savoi hebben we weer even de zaak “off line” gezet. Wat was het warm die dag en de dagen er na. Een maximum van 36,5 graden is gemeten. Daarnaast was de luchtvochtigheid erg hoog dus je voelt hem al aan zeker? Niets doen en evengoed nat van het zweet.
Deze temperaturen horen meer bij eind maart begin april. We zijn vrijdag daarom vroeg naar Mapsa gegaan want Herman wilde karbonades hebben voor de bbq van zaterdag en dan moet je er vroeg bij zijn voor een mooi stuk. Even grabbelen en graaien en daar kwam een mooi stuk tevoorschijn. 


De kenner weet wat hij moet hebben
Wel zelf even hakken
In gepaste draf naar Cold Corner voor een glaasje goud geel vocht en een cold coffee met……jawel, ice cream. Nog even naar het zaakje waar ik steeds leuke breiwol koop. Ik wil graag een hand vol hulpnaalden hebben. Dat zijn grote veiligheidsspelden zeg maar, waar je steken tijdelijk op parkeert. Ik ga ze voor totaal iets anders gebruiken. Voorbeeld mee dus dat moet lukken. Niet dus, het meisje achter de toonbank lag zowat in een appel flauwte. Zoiets kennen ze hier niet. Ze breien ook niet veel, wel weer haken. Maar goed, als je het niet vraagt, dan weet je niets. 
Onderweg richting scooter een staande ventilator gehaald om de warmte wat uit het appartement te blazen en om achter Herman te zetten als hij in de keuken bezig is, anders is het geen doen.We kregen van onze buren, de eigenaar van het appartement een uitnodiging om te komen bidden. Nou ja, niet dat ik iets met het geloof heb, maar uit beleefdheid en vooral ook uit nieuwsgierigheid ben ik gegaan. Er waren 25 personen uitgenodigd en het was goed dat van de gasten er 6 waren want van de andere 25 kwamen er slechts 8. Rozenkrans bidden oftwel Rosary. Netjes alles aangehoord en niets van begrepen omdat alles in Konkani was maar om me heen kijken was ook leuk. De lady of the house zat al biddend venijnig naar een mug te kijken die op haar arm landde. Ineens.......LEL, einde mug, maar het beessie had wel gestoken, dus al biddende werd er driftig gekrabd. Is niets geks, maar tijdens zo'n gebed waar iedereen hardop aan het bidden is, is dat een geestig gezicht. Omdat het nogal warm was werd een extra ventilator aangezet. Fout!! De kaarsen die naast het beeld van Jozef, Maria en kindje Jezus stonden waaiden uit. Maar het gebed ging door en de heer des huizes zette, al biddend, de kaarsen elders neer.  En dat zit ik dan met mijn nuchtere verstand allemaal te bekijken, hoofd gebogen.......gniffel.......
Na afloop werd iedereen bedankt voor de aanwezigheid en kregen we allemaal een glaasje limonade en een bordje met de overbekende zoetigheden en mochten we gaan. Ach ja, ook weer meegemaakt en voor de mensen is het heel belangrijk dat wij er zijn.
's Avonds zijn we naar Ticlo gereden. Dat is het hotel in Calangute waar we voor het eerst kwamen in 1998. Kennissen van ons logeren daar. Er was live muziek en zij vroegen ons om daar te komen eten, met nog een paar mensen. Doen!! Leuk, Ticlo, toch altijd een beetje thuis komen. We hebben heel gezellig gezeten en heerlijk gegeten en eenmaal thuis viel ik vrij snel in een heel diepe slaap (slechts twee borrels). ‘s Morgen kwam ik buiten en zag dat het geregend had. En volgens zeggen had het ook flink geplensd en nog twee klappen onweer waren gehoord. Door iedereen maar niet door mij. Overal word ik wakker van en van dit nou net weer niet. Ik had graag even buiten gekeken en misschien wel stiekem even door de regen willen lopen in mijn pon. Nou is regen hier niet echt vreemd rond deze tijd hoor. Het kan soms zomaar even een uurtje regenen en dan is alles weer fris.
Toen ik op de scooter naar de markt ging begon het weer de spetteren. En dan hoop ik zo op een hoosbui! Lijkt me zalig om door de regen de rijden. Maar helaas, het bleef bij een paar druppels.
Nu is de temperatuur weer aangenaam, strak blauwe lucht en alles is weer groen en fris.
Eergisteren een paar uur naar het strand en vanmorgen naar de kleermaker in Siolim. De spullen zouden zaterdag al klaar zijn dus vol goede moed er heen. Wat jammer nou, niet klaar. Volgende week. Ook goed. Hadden we kunnen weten natuurlijk. We hadden ook even kunnen bellen maar ach…we hebben een mooi rondje gereden en genoten van het heerlijke vrije gevoel op de scooter, lekker rustig aan en om je heen kijken. Heerlijk.
De bbq van afgelopen zaterdag was weer geweldig lekker en gezellig, voor herhaling vatbaar. Dat kan nog wel want we zijn hier nu nog een paar weken.
Oh ja, van de week in Calangute kwam deze “mobiele tempel” voorbij. Aan het nummerbord te zien uit de deelstaat Maharahstra, dat is boven Goa en daar ligt ook Mumbai. 



Voorkant
Achterkant
Zo, dat was het weer even voor nu. Wordt vast wel weer een keer vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten