Welkom op mijn nieuwe web-log waar ik af en toe iets schrijf over de dagelijkse dingen.
Hobby's, vakanties enz. Het web-log heeft een Indiaas tintje.
Dat komt omdat wij vele jaren in de wintermaanden in Goa(India) verblijven.
We begonnen met twee weken, vervolgens drie,
twee maanden en langzamerhand werden
het vijf maanden.
Herman ging vorig jaar eerst en ik zou 2,5 maand later
daar ook naartoe gaan om met de feestdagen 2013
weer samen te zijn.
Helaas is het allemaal anders gegaan.
Na 2,5 week in Goa is Herman
daar overleden.
Ik heb de draad weer opgepakt,
schrijf af en toe iets op dit weblog,
maar toch veel minder dan voorheen.



dinsdag 1 januari 2013

Welkom 2013


Het nieuwe jaar is voor ons al weer bijna 1 dag oud.
Het is hier nl. 4,5 uur later.
Herman heeft gisteren appelflappen gebakken.
Op speciaal verzoek van mij want ik vind
ze de andere dag altijd zo lekker, koud uit de koelkast.
Siep bakte de oliebollen en na de middag hebben
we de bak resultaten getest.
Heerlijk!
Wij zijn met z'n tweetjes 's avonds uit eten geweest
en rond half elf zijn we naar het strand gegaan.
Alle shacks waren open, het was al behoorlijk druk.
Er kwamen steeds meer mensen naar het strand.
We namen een tafeltje aan de voorkant en zo tegen
twaalf uur zijn we "buiten" gaan zitten.
Onder de sterrenhemel zeg maar.
Al voor twaalf uur begon het vuurwerk tot zo ver je kon kijken.
Het is altijd een prachtig gezicht.
Ook werden hier en daar wens
ballonnen opgelaten.
Meegenomen uit Engeland vertelden ze mij.
Moet hier toch ook wel ergens te koop zijn.
Maar eens struinen hier en daar.
Leuk idee voor op de camping.
Om twaalf uur hebben we elkaar
 uiteraard gekust en geknuffeld,
ik weer met tranen in de ogen.
Ben nou eenmaal een jammer kous om twaalf uur.
Het is zo'n "emo moment".
Snel alle tranen weer weg slikken en genieten
van al het vuurwerk.
Vandaag lekke rustig aan en morgen weer over tot
de orde van de dag.
Het gewone leven, voor zo ver je bij ons
van gewoon kunt spreken.
Het was de laatste dagen behoorlijk druk op straat.
Zo stil het was rond de Kerst, zo druk was het daarna.
Eerst Sunburn, daarna veel Indiƫrs die vanwege de jaarwisseling
naar Goa komen.
Uit allerlei delen van India.
Dus een eindje scooteren was niet leuk.
Ze rijden niet hard, maar wel erg chaotisch.
Tientallen verkeersagenten waren op de been
om vervolgens zowat van de been gereden te worden.
Ze fluiten en zwaaien met beiden armen en nog loopt
de boel af en toe vast.
Met de scooter heb je meer mogelijkheden om hier en
daar tussendoor te manoeuvreren,
dus zowat een agente uit haar pumps gereden.
Ze verblikte of verbloosde niet.
(Ik ook niet)
De komende tijd maken we wel weer wat tripjes
en komen er ook weer foto's.
Nog 12 weken de tijd....
 Wij wensen iedereen nogmaals een gezond, gelukkig,
Maar vooral liefdevol 2013 toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten