Welkom op mijn nieuwe web-log waar ik af en toe iets schrijf over de dagelijkse dingen.
Hobby's, vakanties enz. Het web-log heeft een Indiaas tintje.
Dat komt omdat wij vele jaren in de wintermaanden in Goa(India) verblijven.
We begonnen met twee weken, vervolgens drie,
twee maanden en langzamerhand werden
het vijf maanden.
Herman ging vorig jaar eerst en ik zou 2,5 maand later
daar ook naartoe gaan om met de feestdagen 2013
weer samen te zijn.
Helaas is het allemaal anders gegaan.
Na 2,5 week in Goa is Herman
daar overleden.
Ik heb de draad weer opgepakt,
schrijf af en toe iets op dit weblog,
maar toch veel minder dan voorheen.



zaterdag 5 januari 2013

Feest

Onze huiseigenaar was vandaag 50 jaar getrouwd.
Hij woont naast ons, of eigenlijk, wij naast hem.
In ieder geval waren we al een paar dagen
getuige van de voorbereidingen van het feest.
Het huis grondig schoongemaakt enz. enz.
Gisteren werd de versiering opgehangen in de tuin.


Vanmorgen werden we in de kerk verwacht,
maar dan wel om 07.00 uur!!
Eerlijk gezegd zag ik dat niet zo zitten,
maar vanmorgen was ik weer eens vroeg wakker,
dus een kop koffie en een bammetje,
vestje aan en op de scooter.
Nog geen 5 minuten rijden.
Het was een mooie dienst (denk ik)
De zang was mooi maar wat er verteld werd.....
geen idee, het was in Konkani.
Maar ja, ik heb nu eindelijk wel de Candolim kerk
van binnen gezien.
Alle bewoners van dit complex waren er.
Totaal 4 echtparen.
Toen we terug kwamen werd er weer druk gewerkt,
de tafels en stoelen op z'n plaats, kleedjes er over enz.|
Twee zangers met apparatuur stonden op ons balkon,
dus was er weinig plaats meer om te zitten.
Niet nodig want, de nette kleding weer aan
en een deur verder om handjes te schudden.
Eerst kregen we de gebruikelijke snacks.
Een bordje met een sandwich, soort ontbijtkoek,
bakje met vleessalade?? en een vleesballetje, nou ja,
geen idee hoe het heet, maar het was lekker.
Daarna de speeches en aanvallen voor het buffet.
Het zag er schitterend uit en smaakte geweldig.
Oh en wat een verwennerij toch weer.
Caramel pudding als toetje.
Erg lekker, maar die van Pundalik is echt lekkerder.
We weten hoe dat gemaakt wordt, dus thuis maar
eens aan de slag.
Nog een plaatje toe van het bruidspaar.


2 opmerkingen:

Anoniem zei

Geweldig Ineke ziet er mooi uit,ze hebben denk ik wel eer van al dat werk gehad.

Ineke zei

Ja, maar wel jammer dat nauwelijks de helft van de uitgenodigde mensen zijn geweest. I.p.v. 200 nu nauwelijks 100 en toen ze het bord leeg hadden verdwenen ze achter elkaar. Typisch India.

Een reactie posten