Welkom op mijn nieuwe web-log waar ik af en toe iets schrijf over de dagelijkse dingen.
Hobby's, vakanties enz. Het web-log heeft een Indiaas tintje.
Dat komt omdat wij vele jaren in de wintermaanden in Goa(India) verblijven.
We begonnen met twee weken, vervolgens drie,
twee maanden en langzamerhand werden
het vijf maanden.
Herman ging vorig jaar eerst en ik zou 2,5 maand later
daar ook naartoe gaan om met de feestdagen 2013
weer samen te zijn.
Helaas is het allemaal anders gegaan.
Na 2,5 week in Goa is Herman
daar overleden.
Ik heb de draad weer opgepakt,
schrijf af en toe iets op dit weblog,
maar toch veel minder dan voorheen.



zondag 27 januari 2013

Versierde koe en bbq

Goedemorgen Nederland.
Ja, dat kan ik wel zeggen, jullie liggen nog heerlijk 
op één oor en ik zit al een half uur buiten.
Het is nu kwart voor zeven en nog heerlijk koel.
De afgelopen dagen eigenlijk weinig speciaals gedaan.
We hebben wel een tripje geboekt en dat gaat
morgen gebeuren.
We gaan met zijn vieren naar Hampi.
niet, zoals anders, met de trein,
maar met de taxi.
We blijven daar drie nachten in een hotel
zodat we twee dagen hebben om alles rustig
te bekijken.
De reis erheen duurt incl. de stops ongeveer acht uur,
 twee dagen zijn we al kwijt aan reizen.
Onderweg zal weer genoeg te zien zijn,
dus vervelen we ons vast niet.
Deze mooi uitgedoste koe kwam langs toen
we ergens zaten te lunchen.
Stiekem even een plaatje geschoten.
Er loopt altijd een man bij, die geld ophaalt.
vooral de locals geven er geld aan.
Zal wel iets heiligs zijn.
Hij liep even weg om ergens geld te halen
maar zag dat ik een foto maakte dus kwam als
een speer naar me toe.
De ellende is, dat ik geen woord Hindi spreek
en hij geen Engels, dus begreep ik hem gewoon niet......
Gisteravond ging de bbq aan op het dakterras
van onze vrienden. Een succes!

Kip, karbonades, saté, eiersalade,  enz. enz.
Het was allemaal heerlijk.
Meer dan voldoende goud gele rakkers
en de dames hadden zichzelf eens verwend
met een zalige witte wijn.
Maar goed dat we twee flessen gekocht hadden.....
Vers fruit toe.
Voor herhaling vatbaar.
Vandaag de een beetje huishoudelijk werk.
Zoals moppen etc. dan laten we het netjes
achter morgen en vinden het donderdag weer netjes terug.
Dan de tas en koffertje pakken.
Over een paar dagen komt er verslag weer op de site.
Mooi uitzicht vanaf het dakterras

Geen opmerkingen:

Een reactie posten