Welkom op mijn nieuwe web-log waar ik af en toe iets schrijf over de dagelijkse dingen.
Hobby's, vakanties enz. Het web-log heeft een Indiaas tintje.
Dat komt omdat wij vele jaren in de wintermaanden in Goa(India) verblijven.
We begonnen met twee weken, vervolgens drie,
twee maanden en langzamerhand werden
het vijf maanden.
Herman ging vorig jaar eerst en ik zou 2,5 maand later
daar ook naartoe gaan om met de feestdagen 2013
weer samen te zijn.
Helaas is het allemaal anders gegaan.
Na 2,5 week in Goa is Herman
daar overleden.
Ik heb de draad weer opgepakt,
schrijf af en toe iets op dit weblog,
maar toch veel minder dan voorheen.

donderdag 8 maart 2012

Thuis

Dinsdag zijn we eerst naar de Sadar Bazar gereden.Nou ja, laten rijden met een riksja. Onderweg kregen we twee keer een met water gevulde ballon tegen ons aan gegooid. Vandaag is het Holi in India en de dag er voor beginnen ze met water gevulde ballonnen te gooien. Maar ja, deze waren een dag te vroeg. Ze moesten natuurlijk even oefenen en wat is er dan leuker om dat op een toerist te doen. De zon scheen, dus het was zo weer droog. Eenmaal op de Sadar keken we onze ogen uit. Het is er normaal gesproken altijd heel erg druk, maar nu kon je haast over de hoofden lopen. Vanwege Holi zaten aan de kant allemaal mensen die de gekleurde poeder verkopen en water pistolen om met Holi zoveel en zo ver mogelijk te kunnen spuiten met gekleurd water. Het was geen doen om daar een foto van te maken want je loopt het risico dat ze de poeder even willen uitproberen en natuurlijk weer op die "witte" mensen.
Tientallen van deze verkopers
We zijn snel doorgelopen naar de zaak waar we moesten zijn en hebben daar weer onze slag kunnen slaan. Daarna snel onder de grond langs de winkeltjes. Daar is het altijd erg druk, maar nu juist weer niet, dus was het erg leuk om daar wat uitgebreider te kijken. Ons vaste adresje opgezocht. Nou ja niet echt.....we laten hier en daar het kaartje zien van de winkel en men wijst ons de weg. Het is een doolhof van paden, maar zij weten daar feilloos de weg. eenmaal buiten met de buit in een riksja naar de grote weg en in een tuctuc verdeer naar het hotel. Biertje, frisje en naar de Turkman Gate waar we een bestelling moesten ophalen en weer met meer thuis kwamen dan de bedoeling was.
Herman vindt weer iets nieuws

In de middag naar het verzend adres en alles wat niet in de koffer kan vanwege het gewicht hebben we laten verzenden.
Op naar het hotel, koffers klaar gemaakt voor vertrek.
Daarna lekker onder de douche, de Delhi dust (stof) er vanaf spoelen en op het balkon van het restaurant gaan zitten en gegeten. Daar kun je mooi op straat kijken.

Gisterochtend om 7 uur in de taxi richting vliegveld. Het toestel ging zonder vertraging weg. Gelukkig hebben we nog wat kunnen slapen, dat scheelt weer want het is toch weer 7,5 uur vliegen naar Helsinki.
Eenmaal daar aangekomen keken we op het bord en we zouden naar gate nummer 17 moeten. Een kwartier lopen. Zo gezegd zo gedaan. Daar wachten tot we konden boarden. Toch nog even op het bord kijken. Ja hoor, gate veranderd, was nu 28, dus een kwartier terug lopen. Geen nood, want we hadden tijd genoeg.
De laatste vlucht duurde ook nog eens 2,5 uur, dus we hebben voorlopig weer genoeg vlieguren te pakken
Nu staan er twee koffers met het deksel open ons aan te gapen, dus moed verzamelen en opruimen. Wasmachine aan, boodschappen doen enz. enz.
Vanmorgen even stiekem op de weegschaal gaan staan.
Niet gegroeid, hoe is het mogelijk!
Het voelde daar allemaal zo dik en plofferig, maar men zegt dat je vocht vast houdt.
Dat zal het zijn, het was gelukkig geen vet.
Maar er moet evengoed wel zo'n 10 kilo af en als het even kan nog iets meer.
Daar gaan we het maandag maar eens over hebben.
We kijken terug op een heerlijke vakantie die zeker weer voor herhaling vatbaar is. Maar daar over later.