Welkom op mijn nieuwe web-log waar ik af en toe iets schrijf over de dagelijkse dingen.
Hobby's, vakanties enz. Het web-log heeft een Indiaas tintje.
Dat komt omdat wij vele jaren in de wintermaanden in Goa(India) verblijven.
We begonnen met twee weken, vervolgens drie,
twee maanden en langzamerhand werden
het vijf maanden.
Herman ging vorig jaar eerst en ik zou 2,5 maand later
daar ook naartoe gaan om met de feestdagen 2013
weer samen te zijn.
Helaas is het allemaal anders gegaan.
Na 2,5 week in Goa is Herman
daar overleden.
Ik heb de draad weer opgepakt,
schrijf af en toe iets op dit weblog,
maar toch veel minder dan voorheen.



woensdag 28 maart 2012

Paasvee Schagen

Vanmorgen gingen we op tijd op pad, richting Schagen. 
Daar is de jaarlijkse Paasvee tentoonstelling.
 Ik heb er toch jaren dichtbij gewoond,
 maar ben er nooit geweest.
Op de markt stonden de "dikbillen".
Ze werden allemaal gekeurd en verkocht aan diverse slagers.
Dus de dieren die hier onder staan,
zullen morgen waarschijnlijk wel zijn verworden
 tot biefstuk en andere zaken.
Misschien aardig om eens te kijken waar welk stuk rundvlees zit.
Na het bekijken van de dieren zijn we de markt over gegaan.

Meteen maar even nieuwe
banden besteld
Op een terrasje lekker koffie gedronken.
Via een rondje winkelcentrum, waar een klein dier
tentoonstelling was, weer naar huis.
Vanmiddag barst het feest in Schagen los.
Het feest der feesten.
Voor velen een begrip.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten