Welkom op mijn nieuwe web-log waar ik af en toe iets schrijf over de dagelijkse dingen.
Hobby's, vakanties enz. Het web-log heeft een Indiaas tintje.
Dat komt omdat wij vele jaren in de wintermaanden in Goa(India) verblijven.
We begonnen met twee weken, vervolgens drie,
twee maanden en langzamerhand werden
het vijf maanden.
Herman ging vorig jaar eerst en ik zou 2,5 maand later
daar ook naartoe gaan om met de feestdagen 2013
weer samen te zijn.
Helaas is het allemaal anders gegaan.
Na 2,5 week in Goa is Herman
daar overleden.
Ik heb de draad weer opgepakt,
schrijf af en toe iets op dit weblog,
maar toch veel minder dan voorheen.



vrijdag 2 maart 2012

Dry day enzo

Inderdaad, gisteren naar Panjim.
We waren lekker op tijd, dan is het nog niet zo heel erg heet.
Eerst naar de markt.
Sinds een paar jaar is deze in een splinternieuw
gebouw en overdekt.
De eerste jaren zag het er allemaal prachtig uit en vonden wij eigenlijk toch dat het zijn charme was verloren.
Net weer even té netjes allemaal;
Nou, daar is niets meer van te zien hoor. Het is weer een ouderwetse bende.
In en om de kramen van alles op de grond,
de muren vol gespuugd,
met dat rood bruine goedje dat je in je mond hebt als je zo'n blad koopt met kruiden enz. er in en daar op kauwt. Niet dat wij dat kopen, maar veel Indiërs pruimen er nog lustig op los.
We hebben er geen foto's van genomen maar ik ben nog wel even aan het knutselen geweest met een paar foto's die we van de week onderweg hebben genomen.


Gistermiddag naar het strand geweest. Even wentelteefje gespeeld en volgens mij ben ik ook nog even "zoek" geweest want ik miste een stukje. Gisteravond voor de verandering maar weer eens uit eten. 

Er zijn verkiezingen in Goa en vanaf gister middag 17.00 uur mag er geen drank meer verkocht en geschonken worden. Ze noemen dat "Dry Day".  Op 6 maart worden de stemmen geteld en daarna mag de alcohol weer rijkelijk vloeien. Wij waren voorbereid, flesje lekkers in de koelkast en het goud gele schuimend vocht is ook voldoende aangevuld voor de komende dagen. Maar, als we uit eten gaan, dan staan we even "droog" 

Deze nieuwe dag draait ook al weer en alles in gepaste luiheid. Straks nog even naar het dorp voor de laatste boodschapjes die we mee willen nemen. Het terras zullen we ook vast niet overslaan en daarna?
We leven per uur dus we zien wel weer.
In ieder geval gaan we vanavond met z'n vieren uit eten,
dat staat vast.
Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten