Welkom op mijn nieuwe web-log waar ik af en toe iets schrijf over de dagelijkse dingen.
Hobby's, vakanties enz. Het web-log heeft een Indiaas tintje.
Dat komt omdat wij vele jaren in de wintermaanden in Goa(India) verblijven.
We begonnen met twee weken, vervolgens drie,
twee maanden en langzamerhand werden
het vijf maanden.
Herman ging vorig jaar eerst en ik zou 2,5 maand later
daar ook naartoe gaan om met de feestdagen 2013
weer samen te zijn.
Helaas is het allemaal anders gegaan.
Na 2,5 week in Goa is Herman
daar overleden.
Ik heb de draad weer opgepakt,
schrijf af en toe iets op dit weblog,
maar toch veel minder dan voorheen.



vrijdag 23 maart 2012

Rudraksha kralen en zo

Vorige maand waren we in India. Daar zag ik iemand met een prachtige ketting waar een Rudraksha kraal in verwerkt was. Deze kralen zien we overal in India. Ik heb ooit eens op internet gekeken en er iets over gelezen. Veel heilige mannen, de Saduh mannen dragen ze, maar ze worden ook als een soort rozenkrans gebruikt, kortom er is van alles mogelijk.
Nu ik deze dame zag met zo'n mooie ketting, kreeg ik ineens een idee om er ook eens iets mee te gaan doen.
Maar toch eerst even op internet gekeken wat men uiteindelijk schrijft over deze kraal, of eigenlijk, noot of zaad.
Rudraksha betekent "Tranen van Rudra (Lord Shiva)"


Deze kralen zijn het gedroogde fruit van de Heilige Rudraksha boom
en worden door Hindoes gezien als het meest heilige product met mystieke krachten.
De drager van deze kralen wordt niet alleen beschermd tegen negatieve invloeden
maar verbetert ook de concentratie en sterkt de mentale kwaliteiten.

Hier onder een collage van de kettingen die ik er tot nu toe mee heb gemaakt.

Om de kettingen beter te bekijken klik je
HIER


3 opmerkingen:

christiene zei

Leuk idee Ineke, om er iets mee te doen,ik vind ze echt mooi voor al de vijfde met dat blauw.
Blauw is ook wel mijn kleur,ook mooi de uitleg er bij.
Groetjes Christiene.

Anoniem zei

Wat heb je er weer mooie kettings van gemaakt ,en dan ook nog verschillende soorten echt mooi hoor .
Aukje

Mary zei

Hallo Ineke, wat een prachtige kettingen heb je gemaakt .. chapeau! De kleuren- en steencombinaties zijn heel smaakvol.
Wens je heel fijne Paasdagen...
Groetjes van Mary

Een reactie posten