Welkom op mijn nieuwe web-log waar ik af en toe iets schrijf over de dagelijkse dingen.
Hobby's, vakanties enz. Het web-log heeft een Indiaas tintje.
Dat komt omdat wij vele jaren in de wintermaanden in Goa(India) verblijven.
We begonnen met twee weken, vervolgens drie,
twee maanden en langzamerhand werden
het vijf maanden.
Herman ging vorig jaar eerst en ik zou 2,5 maand later
daar ook naartoe gaan om met de feestdagen 2013
weer samen te zijn.
Helaas is het allemaal anders gegaan.
Na 2,5 week in Goa is Herman
daar overleden.
Ik heb de draad weer opgepakt,
schrijf af en toe iets op dit weblog,
maar toch veel minder dan voorheen.



woensdag 14 maart 2012

Oeps een windje.....


Waarom wordt er gelachen met een windje?
Of het nu komt van man, vrouw of kindje.
Het is toch echt puur natuur,
zelf gemaakt, luchtig van structuur.
En wat kan het een opluchting zijn,
zo’n windje te laten, gedaan met de pijn.
Vooral in je darmkanaal,
windjes laten we allemaal.
Er zijn er die worden gelaten
alsof twee mensen met elkaar praten.
Sommige komen fluisterend naar buiten.
Er zijn er ook wel die piepen of fluiten.
Wat er ook gebeurt, eender welk geluid,
eens gevormd moeten ze er uit.
Zo’n wind voelt zich beter als werelds verbruik
dan in de ruimte van je enge buik.
Knijp je billen dus niet meer dicht,
laat gaan die wind en voel je verlicht.
Doe niet meer achterbaks, wees spontaan
en zeg: “Sorry, ik heb het gedaan,
zal in ’t vervolg naar buiten gaan!”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten