Welkom op mijn nieuwe web-log waar ik af en toe iets schrijf over de dagelijkse dingen.
Hobby's, vakanties enz. Het web-log heeft een Indiaas tintje.
Dat komt omdat wij vele jaren in de wintermaanden in Goa(India) verblijven.
We begonnen met twee weken, vervolgens drie,
twee maanden en langzamerhand werden
het vijf maanden.
Herman ging vorig jaar eerst en ik zou 2,5 maand later
daar ook naartoe gaan om met de feestdagen 2013
weer samen te zijn.
Helaas is het allemaal anders gegaan.
Na 2,5 week in Goa is Herman
daar overleden.
Ik heb de draad weer opgepakt,
schrijf af en toe iets op dit weblog,
maar toch veel minder dan voorheen.



woensdag 15 februari 2012

Daar zijn we weer



Al weer een week weg dus nodig tijd om een beetje bij te kletsen.

De vlucht met tussenstop in Helsinki verliep prima. 
Om half 7 ’s morgens kwamen we aan in Delhi. Op naar het hotel,
daar snel even een tukkie gedaan en om 12 uur er weer uit
en naar de Main Bazar (waar het hotel ook staat) naar de diverse adressen
waar van alles te koop is. Toch wel weer mooie dingen gescoord.
Na het eten eigenlijk vrij snel naar bed en de andere dag pas om half 11 wakker!!
Niets aan de hand want het is er ’s morgens en ‘s avonds nog vrij koud in deze tijd, dus heb je buiten niets te zoeken. De winkels gaan ook pas rond half 11 open.
De schoolbus, tuctuc, riksja....zoiets
Turkman Gate
Snel ontbijtje en met de tuctuc richting Turkman Gate.
Gehaald wat er zoal nodig is, tassen
terug gebracht naar het hotel even wat gegeten
en weer een tuctuc genomen naar de Kinari Bazar.
Ook daar de dingen gehaald die op het lijstje stonden. Nog even mijn favoriete
kralenwinkel in waar het zomaar niet druk was.
Mevrouw moest maar even gaan zitten.
Herman bleef buiten op de stoep genieten van het straat gebeuren
en ik nam plaats op 
een krukje dat meer de eigenschappen had van een wipkip.
Het wiebelde alle kanten uit.
Maar wel weer hele mooie kralen gevonden.
Precies wat ik zocht en dat alles in één zaakje.
Geweldig. Alles weer ingeladen en het andere spul
uit het hotel gehaald en
  naar een goede
vriend van ons gebracht die het verzenden verzorgt.

Vrijdag middag zijn we naar Goa gevlogen.
 Onze vrienden stonden ons op te wachten op het vliegveld.
Het was een warm welkom.
Na een klein uurtje met de taxi kwamen
we bij het appartement aan.
Ze hadden werkelijk een prachtig appartement voor ons uitgezocht.
Grote kamer, keuken, twee badkamers, twee slaapkamers
en een balkon over de hele lengte waar je royaal kan zitten.
Er stonden ook twee nieuwe scooters voor ons klaar, geweldig!!In de koelkast water, biertje, borrel, eitjes, bananen
ennn…….een overheerlijke vanille pudding met caramel saus,
speciaal door Pundalik voor ons gemaakt. Zoooo lekker.
De vanille pudding met caramel saus van Pundalik
Even met elkaar geborreld en toen uit eten.
Oh hoe heerlijk toch weer die Indiase gerechten.
Zaterdag internet en telefoon geregeld, met elkaar koffie met gebak genomen,
beetje rond gekeken.
Een kort bezoek gebracht aan Pundalik en zijn familie.
’s Avonds weer uit eten en na geborreld.
Zondag met z’n tweetjes een bakkie in het dorp (Calangute).
 Bekenden gezien, beetje rond gereden en ’s middags naar het strand.
Maandag naar Mapsa want de cold coffe met ice cream begon me te roepen. Overheerlijk. 

Cold coffee with ice cream.
Ik hoef al niets meer te zeggen.
De eigenaar kijkt me aan, ik knik en binnen
twee minuten zit ik te smikkelen.


Op de terugweg nog een bakkie in het dorp en daarna naar het strand. Gisteravond vredig op het balkon gezeten en na weer een boeren nacht, een stevig ontbijt er in en……de bloemist kwam een prachtig bloemstuk brengen van onze vrienden en hun kinderen, wat een verrassing.
Mooi Valentijn boeket,
bedankt allemaal!!
Erg lief en attent.
Wij moesten namens hun kinderen ook voor hun een bloemstuk regelen en hebben dat gebracht. Met een klein bloemetje in de hand even een bezoek gebracht bij een goede bekende van ons. En zo studdert er weer een dag voorbij.

Vandaag naar Panjim met zijn vieren. Stof gekocht voor overhemden voor Herman, beetje rond gelopen en op de terugweg onder de brug bij het favoriete restaurant wat gegeten.
Restaurant onder/naast de Nerul brug.
Je zit beneden achter het witte hekje links.
Nu zitten we uit de dampen op het balkon. Vanavond even niets.
Meer foto's kun je vinden in de linker kolom onder het kopje foto albums in GOA 2012.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

hoi inneke ,ik lees dat je weer aan het genieten bent ,owwwww ik wil ook weer het is ook zoeen fijn land fijn dat ik weer mocht mee genieten groetjesss gerry

Frans Prins zei

Hoi Inneke
Je website ziet er erg goed ut en hij is zeer intressant om het allemaal te lezen.
Ik denk dat je alweer in het buitenland zit dus ik zou zeggen goede reis.

Frans Prins

Betty zei

OOO wat heerlijk allemaal, geniet ervan Ineke!

Een reactie posten