Welkom op mijn nieuwe web-log waar ik af en toe iets schrijf over de dagelijkse dingen.
Hobby's, vakanties enz. Het web-log heeft een Indiaas tintje.
Dat komt omdat wij vele jaren in de wintermaanden in Goa(India) verblijven.
We begonnen met twee weken, vervolgens drie,
twee maanden en langzamerhand werden
het vijf maanden.
Herman ging vorig jaar eerst en ik zou 2,5 maand later
daar ook naartoe gaan om met de feestdagen 2013
weer samen te zijn.
Helaas is het allemaal anders gegaan.
Na 2,5 week in Goa is Herman
daar overleden.
Ik heb de draad weer opgepakt,
schrijf af en toe iets op dit weblog,
maar toch veel minder dan voorheen.



zaterdag 21 januari 2012

Papieren liefde

Papieren liefde

Een stukje papier, nog leeg en onbewerkt,
ligt daar, onopvallend, onopgemerkt.
Plots neem ik dit kleinood in vertrouwen
en weet dat ik hier op kan bouwen.

Vertel hem alles, deel met hem lief en leed.
Er is maar weinig wat hij niet van me weet.
Alles wat me bezighoudt kan ik hem vertellen.
Dingen die me blij maken of dingen die me kwellen.

Hij luistert en zwijgt, deelt mijn verdriet en zorgen.
Zegt: “Slaap maar lekker, ik zie je morgen.”
Hij werd voor mij een vriend, een vriend voor het leven.
Ik voel me rijk, dat mij zoiets dierbaars is gegeven.

Iedere dag voeg ik weer een bladzijde toe.
Hij is altijd bij me, bij alles wat ik doe.
Het wordt een boek, dat, wat eens begon als een brief.
Mijn papieren vriend, ik heb je zo lief!


Ineke

1 opmerking:

Betty zei

Mooi Ineke, heerlijk wanneer je alles van je afschrijven kunt!

Een reactie posten